13 Mart 2017 Pazartesi

Eti Canga reklam analizi

                                                                                                                                     
Merhabalarr,bugün sizlere son dönemde en sevdiğim çikolatalardan biri olan Eti Canga'nın son çıkardığı reklamdan bahsetmek istiyorum ama ilk olarak ETİ markasından biraz bahsedelim.

Eti, Onursal Başkanı ve Kurucusu  Firuz Kanatlı’nın, projesini kendi elleriyle çizdiği ilk tesisle 1962 yılında üretime başladı. Eti, bu lezzet yolculuğunda, her biri damaklarda ve zihinlerde iz bırakacak ürünler zinciri oluşturdu. Türkiye'nin ilk lifli bisküvisi Burçak, ilk hazır kızarmış ekmeği Etimek, ilk sanayi tipi keki olan Üzümlü, Meyveli ve Kakaolu Dilim Keki, ilk paketlenmiş turtası Turti, ilk glutensiz ürünler markası Pronot ve ilk ıslak keki Browni, benzersiz lezzetleri ile Türk halkının hayatına girdi.

Eti sektöre yön veren yenilikçi yaklaşımı ile yıllar boyunca pek çok ödüle layık görülmüştür.

REKLAM KAMPANYA ANALİZİ

Reklam:Eti Canga:Canga'nın Annesi

Reklamın Konsepti:Reklamda iki ana karakter bulunmaktadır.Biri Cangayı temsil etmekte diğeri ise Canga'nın annnesini temsil etmektedir.Ürünün düzgün bir şeklinin olmaması, yer fıstıklarının bütün olması, çikolatasının sanki bodoslama dökülmüş olması ürünün dağınık göründüğünü gösteriyordu.Canga'nın dağınıklığıyla ürünün dağınıklığı arasındaki bağ anlatılmak istenmiştir.

Reklam Teması:Canga'nın yani dağınık seven gençlerin dağınıklığıyla ürünün dağınıklı anlatılmak istenmiştir.Kendi dağınıklıklarından inanılmaz mutlu gençler, kendi ortamlarını dağıtırken Cangayıda yemeği sevmeleri temel amaçtır.

Hedef Kitle:Dağınıklığı seven herkes hedef alınmıştır ama temeldeki hedef kitle 15-22 yaş arası dağınık seven gençlerdir.

Dış ses:Reklamda ilk olarak Canga'nın annesi konuşmaktadır.Canga'nın annesini Nefin Huvaj seslendirmektedir.Reklamda Canga'nın konuşmamakta aralardada reklamın müziği geçmektedir.

Yazı-Grafik Kullanımı:Reklamın başlangıcında yazı ve grafik  bulunmamaktadır.Reklam kapanırken ürünün sloganı kalın bir şekilde dağınıklığa dikkat çekmek için yamuk yazılmıştır.

Renk Kullanımı:Reklamın genelinde canlı renkler kullanılmıştır.Dikkat çeken renk olarak ise ürününde ambalaj rengi olan turuncuyu görmekteyiz.Turuncu rengi dikkat çekici dışa dönük, heyecan ve mutluluk verici, dinamik, dikkat çekici, çarpıcı ve iç açıcı bir renktir.

Sembol:Reklamda Canga'nın annesi sembol olarak kullanılmıştır.Canga'nın annesi dağınık olan ve dağınık seven gençlerin annelerini temsil etmektedir.

Gösterge:Reklamda adı Canga olan goril gösterge olarak kullanılmıştır.Ürünün gençlerin dağınık seven ruh haline gösterge olarak ikon olarak kullanılmıştır.

Metafor:Reklamdaki metafor gorilin yani Canga'nın mutluyken odasını dağıtması,üzgünkende,sınavı geçincede,kalıncada,ders çalışırken ve çalışmıyorken dağınık olması metafordur.

Slogan:DAĞINIK SEVENLERE ETİ CANGA!

Eti Canga reklamı Rafineri ajansı tarafından hazırlanmıştır.

Kaynakça
www.youtube.com
http://www.etietieti.com
http://www.mediacatonline.com/daginik-sevenlere-eti-canga/


1 yorum:

  1. Çok güzel bir ürün ama gorilleri görünce midem almıyor. Cangayı yemeyin mesajı veriliyor

    YanıtlaSil